Πέμπτη, 3 Ιανουαρίου 2013

Fifth Horseman of the Apocalypse






The Four Horsemen, from The Apocalypse

                       The Four Horsemen, from The Apocalypse

                        Albrecht Dürer 









 
Η Μαρία Νεφέλη λέει:

Ο Στάλιν

Αναβοσβήνοντας θα γράψω την τροχιά μου
πάνω από τους καθεδρικούς ναούς και πάνω 
από τους πύργους 
παλαιών εστεμμένων 
όπως η λάμψη εκείνη
άλλοτε πάνω από την Βηθλεέμ.
                                                
                     
                            
Ναι το χλωμό μου πρόσωπο
τα μακριά μαλλιά μου οι μάγοι τα γνωρίζουν.
Γι' αυτά μιλούν  - γι' αυτήν την ουρανόπεμπτη παρθένα
που εν ειρήνῃ ευδόκησε να πει: το νου σας
ο ι   π ο λ λ ο ί   π α ρ α π ο ι ο ύ ν   
τ ο ν   Έ ν α.



Εάν εγώ είμαι αυτή δεν έχει σημασία ·
μία φωνή οφείλει να' ναι αυτόματη κι επαναληπτική
σαν όπλο με βεληνεκές που πιάνει αιώνες ·
κι εγώ κινώ από τους Μογγόλους
φτάνω σαν τον υπερσιβηρικό
μ' ένα φωσάκι ατομικό κι ένα κλαδί μυρτιάς στο χέρι.


Το λέω λοιπόν και ας μην έχει αξία
μιας που μου το' φερε η ομοιοκαταληξία.



Προτού προφτάσει ο Ένας και με αλλάξει
προτού επιβάλει μια "καινούργια τάξη"
το ξαναλέω και γεια σας - πάω φυλακή:
ένα φεγγάρι ανήκει στην Αμερική
μα μια ψυχή που δεν πουλιέται - στα Μάταλα ή στο Κατμαντού.


Κάθε καιρός κι ο Στάλιν του.




Όταν ακούς "τάξη"
                   ανθρωπινό κρέας μυρίζει.




Οδυσσέας Ελύτης, από  τη Μαρία Νεφέλη (1978)