Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2013

Γιάννης Σκαρίμπας, Ουλαλούμ...






"smokeland" ,collage & acrylic on canvas, 20 x 20 cm, 2012
www.nhoutos.com

























Io <3  toscana.........
more in www.nhoutos.com



Νικόλας Χούτος, "Land(e)scapes"
Τοπία της Τοσκάνης






Ήταν σα να σε πρόσμενα Κερά
απόψε που δεν έπνεε όξω ανάσα,
κι έλεγα: Θάρθει απόψε απ' τα νερά
κι από τα δάσα.

Θάρθει, αφού φλετράει μου η ψυχή,
αφού σπαρά το μάτι μου σαν ψάρι
και θα μυρίζει φώτα και βροχή
και νειο φεγγάρι...


Και να, το κάθισμά σου σιγυρνώ,
στολνώ την κάμαρά μου αγριομέντα,
και να, μαζί σου κιόλας αρχινώ
χρυσή κουβέντα:


...Πως – νά, θα μείνει ο κόσμος με το "μ π α"
που μ' έλεγε τρελόν πως είχες γίνει
καπνός και - τάχας - σύγνεφα θαμπά
προς τη Σελήνη...

............................................     

Νύχτωσε και δε φάνηκες εσύ·
κίνησα να σε βρω στο δρόμο - ωιμένα -
μα σκούνταφτες (όπου εσκούνταφτα) χρυσή
κι εσύ με μένα.


Τόσο πολύ μ' αγάπησες Κερά,
που άκουγα διπλά τα βήματά μου!
Πάταγα γω - στραβός - μεσ' τα νερά;
κι εσύ κοντά μου...






Το ποίημα Ουλαλούμ... πρωτοδημοσιεύθηκε το 1938 στα Νεοελληνικά Γράμματα με τίτλο "Lacrimae hominis".



Από την έκδοση: 
Γιάννης Σκαρίμπας, Άπαντες στίχοι 1936-1970,  Νεφέλη, 2010.