Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Νοέμβριος, 2012

Γέμισε ο κόσμος ερωθιές...

Εικόνα

Yair Dalal & Lubna Salame - Zaman el Salaam

Εικόνα

Asíkides & Tal Ben Ari "Montañas de Bingeol"

Εικόνα

Οι σκιές των ξεχασμένων προγόνων: Ο "μυθικός ρεαλισμός" του Sergei Parajanov

Εικόνα
The Virgin Mary, 1985.








St. George in Blue, 1986.









By Jansem's way, 1987.









The Last Supper, 1988.








Sergei Parajanov Ο ΟΡΦΕΑΣ ΣΤΟΝ ΑΔΗ Ή ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΕΡΓΟ


Αγαπητέ Σβετ Πάβλοβιτς!
Ταμάρα Στεπάνοβα και Κίρα – Τζάν!

Έλαβα το γράμμα σας και, με την ευκαιρία, σας απαντώ. Έγιναν τόσα πολλά σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Ήρθαν φίλοι μου από την Τιφλίδα. Για «υπηρεσιακούς λόγους» δεν μου επέτρεψαν να συναντηθώ μαζί τους και αναγκάστηκα σε ένδειξη διαμαρτυρίας να κάνω απεργία πείνας, η οποία διήρκησε 18 ώρες (η πιο σύντομη απεργία πείνας στον κόσμο). Με πέταξαν από τον «Θάλαμο υψίστης ασφαλείας». Στη συνέχεια για λόγους νουθεσίας μεταφέρθηκα σε ένα άλλο τμήμα και μια άλλη μπριγάδα. Τώρα πια δεν είμαι «πυροσβέστης», αλλά καθαριστής στο εργοτάξιο «Κραν – μπαλκί». Όλοι είναι ευχαριστημένοι. Σκύβω και μαζεύω ηλεκτρόδια και μέταλλα. Είναι καλύτερα. Αυτά είναι σχεδόν όλα μου τα νέα. Και κάτι ακόμη. Η Ειδική Διεύθυνση μου πρότεινε να αποδεχτώ την ενοχή μου και να υποβάλλω αίτηση χάριτος. Το …

Yvan Goll

Εικόνα
ClaireetYvan Goll,Poèmes d'amour(1925).  Illustrés de dessins: Marc Chagall











Le Char Triomphal de l'Antimonie, by Yvan Goll, Paris 1949. Illustrated with etchings: Victor Brauner




















Élégie d'Ihpetongasuivi desMasques de cendre(1949).
Lithographs: Pablo Picasso












Yvan Goll,Les Cercles magiques(1951)  Artist:Fernand Léger






ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΡΑΖΙΗΛ



Να η βάτος του Λόγου
που μου ανάβει τις πασχαλιές της


Κορυδαλλέ Λόγε φτιάξε τη φωλιά σου
μέσα στα βρύα της καρδιάς μου


Μέσα στο μάρμαρο του Λόγου μου
χτυπούν οι φλέβες φουσκωμένες απ' το αίμα


Και μες στο αυτί του Λόγου
κυλάνε τα ζάρια της τύχης 


Ας κυνηγήσουμε το Λόγο, αρπαχτικό
πιο γρήγορο κι από τον τίγρη


Τα χλιμιντρίσματα του Λόγου
μες στα λιβάδια της μνήμης


"Γίνε η πυρά μου!", λέω στο Λόγο
"Γίνε η πύρινη πανοπλία μου!


Λόγε ματοβαμμένε! Δυναμίτη!
κυρίεψε τον προμαχώνα του Θεού!"


Ο Λόγος αλλάζει και γίνεται άρπα
για να με φανερώσει στους Αγγέλους


Λόγε ωρίμασε τ' άγρια μούρα σου
στη ζεστασιά που έχει το στόμα μου


Βροχή του Λόγου
έλα να ξεχε…

Συρτά Ροδινού

Εικόνα

siren, sphinx & sagittarius / Ibn Arabi

Εικόνα
Siren on a star-shaped tile
underglaze painting, 
Kubadabad Palace, c. 1236 
 Karatay Madrasah Museum, Konya, Turkey











mosaic sphinx detail of an Islamic mosaic on the facade of a mosque in Iran












Lacquer painting on cardboard with the constellation“Sagittarius”Iran, 19th century











15th century miniature






Islam, Paradise and the Garden




... the existence attributed to the created thing is the Being of God, since the possible has no existence. However, the essences of the possible are receptacles for the manifestation of this Being... For the verifiers it has been established that there is nothing in Being but God.
Ibn Arabi, Futuhat II. 69. Trans. W. Chittick

































Calderón, Η ζωή είναι όνειρο

Εικόνα
Pieter Bruegel the Elder-Superbia (Pride),
from theSeven Deadly Sinsseries (1556-1558)











Salvador Dali, Sigismundo Encadenado, 1975






ΣΙΓΙΣΜΟΥΝΔΟΣ


Σωστά· λοιπόν, η λύσσα αυτή ας κοπάσει


κι η ματαιοδοξία μας η μεγάλη,
γιατί μπορεί να ονειρευτούμε πάλι·
κι αλήθεια, στην παράξενη αυτή πλάση,
μόνο όνειρο είναι η ζωή. Κι η πείρα
μου έδειξε πως ζούμε στ’ όνειρό μας
ό,τι πιστεύουμε για τον εαυτό μας,
ώσπου ν’ αφυπνιστούμε από τη μοίρα.
Σ’ όνειρο ο βασιλιάς έχει την πλάνη
ότι διατάζει, ορίζει, βασιλεύει,
αλλά οι ιαχές, τα ζήτω που μαζεύει,
δανεικά είναι· ο θάνατος τα κάνει
στάχτες και τα σκορπίζει στον αέρα.
Ποιος θα ‘θελε άραγε να κυβερνήσει
ξέροντας ότι πρέπει να ξυπνήσει
σ’ ένα όνειρο θανάτου κάποια μέρα;
Όνειρο βλέπει ο πλούσιος πως φυλάει
με κόπο τόσα πλούτη· όνειρο πάλι
βλέπει ο φτωχός τη φτώχεια τη μεγάλη
όνειρο αυτός που η τύχη του γελάει,
κι αυτός που με τις προσβολές χορταίνει
το μίσος του, κι αυτός που δάφνες δρέπει,

O Bittersweet Dear Madeline - Pamela Wyn Shannon

Εικόνα

The Magnetic Fields - Quick!

Εικόνα

She moves through the fair

Εικόνα

Ελλαδογραφία

Εικόνα
Μάρκος Καμπάνης, Γέφυρες ΙΙ, 2011  Ακρυλικό, κάρβουνο και παστέλ σε χαρτί και ξύλο, 92,5Χ 62,5 πηγή












Τω καιρώ εκείνω ο ακμαιότερος κλάδος της πελασγικής δρυός εκάλυπτε τρεις οικισμούς πέριξ του μυστηριώδους Βράχου της Ακροπόλεως. 

Αλλά μετά τα δραματικά γεγονότα της Μεσοποταμίας, τα οποία οδήγησαν εις την έξωσιν των πρωτοπλάστων εκ της κοιλάδος του Τίγρεως και προεκάλεσαν σύγχυσιν εις τας φρένας των ανθρώπων, οι οικισμοί των Αθηνών ήρχισαν να πληθύνονται παραλόγως. 

Αποτέλεσμα υπήρξεν η αλματώδης επέκτασις της πόλεως και η δημιουργία του λεγομένου άστεως, το οποίο κατά τους αρχαιοπλήκτους ιστορικούς εμεγαλούργησε και περιεβλήθη την αίγλην της αιωνιότητος.


Επίσκοποι και προεστοί 
κατακτητές και στρατηλάτες 
επαναστάτες και αστοί  της ιστορίας οι πελάτες.

Αλλά οι αρχαίοι Θεοί, εν τη μερίμνη των δια τα υπόλοιπα πελασγικά φύλα, απεφάσισαν την βαθμιαία κατάρρευσιν των Αθηνών ως ηγέτιδος πόλεως και την απαλλαγήν του Ελληνισμού, ως εθνικού πλέον συνόλου, εκ των κινδύνων του συγκεντρωτισμού. 

Κατά τους…

ενορχηστρώσεις ύπνου

Εικόνα
Bernhard Hoetger, Schlaf (1914) Relief, Mathildenhöhe, Darmstadt








Alphons Mucha, Poppies Colour Lithograph (ca. 1902)










Nikolai Kalmakov, Death (1913)






































Ὕπνε, ἄναξ πάντων τε θεῶν πάντων τ' ἀνθρώπων...

            Ιλιάδα, Ξ 233










κυπαρίσσια

Εικόνα
Antonio Tempesta, Italian (Florence, 1555 - 1630, Rome) Cyparissus changed into a cypress tree, 1606 Etching, illustration to Ovid's "Metamorphoses" πηγή








The musician, Barbad, conceals himself in a cypress tree and enchants King Khusraw Parviz with his playing From the ‘Houghton’ Shahnamah Attributed to the painter Mirza ‘Ali Iran, Tabriz, circa 1535 Ink, gold and opaque watercolour on paper MSS 1030, folio 731a πηγή





















έξι και μία τύψεις για τον ουρανό

Εικόνα
Ο  ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  ΚΑΙ  Η  ΩΡΑΙΑ Συχνά, στην Κοίμηση του Δειλινού, η ψυχή της έπαιρνε αντίκρυ απ’τα βουνά μιαν αλαφράδα, μ’ όλο που η μέρα ήταν σκληρή και η αύριο άγνωστη. Όμως, όταν σκοτείνιαζε καλά κι έβγαινε του παπά το χέρι πάνω από το κηπάκι των νεκρών, Εκείνη Μόνη της, Όρθια, με τα λιγοστά της νύχτας κατοικίδια -το φύσημα της δεντρολιβανιάς και την αθάλη του καπνού από τα καμίνια - στης θαλάσσης την έμπαση αγρυπνούσε Αλλιώς ωραία! Λόγια μόλις των κυμάτων ή μισομαντεμένα σ’ένα θρόι- σμα, κι άλλα που μοιάζουν των αποθαμένων κι αλα- φιάζονται μέσα στα κυπαρίσσια, σαν παράξενα ζώ- δια, τη μαγνητική δορυφορώντας κεφαλή της άναβαν. Και μία Καθαρότη απίστευτη άφηνε, σε μέγα βάθος μέσα της, το αληθινό τοπίο να φανεί, ΄Οπου, σιμά στον ποταμό, παλεύανε τον Άγγελο οι μαύ- ροι ανθρώποι, δείχνοντας με ποιον τρόπο γεννιέται η ομορφιά ΄Η αυτό που εμείς, αλλιώς, το λέμε δάκρυ. Κι όσο βαστούσε ο λογισμός της, ένιωθες, εξεχείλιζε την όψη που έλαμπε με την πίκρα στα μάτια και με τα πελώ…